tirsdag, desember 21, 2004

Puerto Rico

Idag har jeg vært på linsekontroll hos optikeren, en trivelig Harstadværing med flott dress. Jeg har lært hva tårefilmen består av: Et lag vannholdig væske mellom to lag fettholdig væske (det underste er en slags "smørevæske"). Spenningen mellom lagene gjør at filmen holder seg på øyet en god stund istedet for å dryppe vekk. Dersom det blir misforhold mellom væskene holder filmen seg i kortere tid på øyet, og en føler at øyet blir tørrere. Jeg har visstnok en grei balanse, med en liten overvekt av liposomer; "smørestoff". Liposomer ser også ut til å være en "gimmick-ingrediens" i hudpleieprodukter.

Senere spilte jeg Puerto Rico, et glimrende brettspill for fem spillere, der strategi, årvåkenhet og litt flaks er ting man behøver. Under spillingen fortærte jeg min første kiwi-yoghurt, som var en passe interessant kombinasjon av sure smaker.

Dagens lure kjøp var en liten plastboks til å ha ostene mine i - så slipper de å flyte omkring i kjøleskapet. Kanskje de kan bli enige om å få til noen nye, interessante smaker der de ligger og småprater i den nye dåsen sin.

Som avslutning på dagen fikk jeg med meg slutten av Truth or Consequences. Det var en ganske grei bandittfilm, med både spenning, moral og ikke minst action. Dette sitatet fra IMDB sier kanskje sitt:

"Addy: All right, boys. Let's take a deep breath. Deflate your balls a little bit. Let some of that blood go back to your brains."

Og Vincent Gallo har jo et fantastisk tryne.

Gøran (bror min), Martin og Ronny har nå også gjort seg fortjent til "comment"-premier. Jeg håper dere er spente!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hvis du liker "Puerto Rico", så liker du sikkert også det nye norske brettspillet "Smarte Penger". Dette skriver anmelderen i Aftenposten: "Endelig har det kommet et brettspill som virkelig får frem den hardkokte børshaien i deg." "Denne gamblingdimensjonen hadde ingen av spillets testpersoner opplevd i noe annet brettspill, og budrundene er det som løfter Smarte Penger opp som undertegnedes brettspillfavoritt." "Smarte Penger makter å kombinere taktikkeriet fra poker med et forholdsvis realistisk bilde av hvordan børsen faktisk fungerer." "Dette bør bli en vinner under juletreet.”

http://forbruker.no/pengenedine/article1159483.ece

2:21 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei,
Jeg heter Knut Strømfors og er en av de to som har skapt "Smarte Penger". Den andre spillskaperen er Christian Vennerød. Jeg blir veldig glad når noen sammenligner vårt spill med Puerto Rico, fordi jeg selv synes de to spillene har mye til felles. Begge gir en rik og intens spillopplevelse. Jeg vil også benytte anledningen til å reklamere for min egen spillblogg på VG´s nettsted:

http://www.vgb.no/2723/

2:10 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home