tirsdag, januar 02, 2007

Drømmekvinnen

Hva har Sharon Stone, Carola og Bertine Zetlitz til felles?

Jo: De er alle kjendiser - og jeg har møtt alle tre i drømme! Jeg har aldri drømt om mannlige kjendiser. Jeg står ikke helt for den Carola-drømmen altså, selv om hun unektelig er pen å se på.

Bertine drømte jeg om i natt. Hun hadde starta et jenteband sammen med to andre jenter. Bertine sang, den andre lagde sangene og hun siste var bare deilig. Jeg, privatdetektiven, var hyret inn for å finne ut av et eller annet muffens som foregikk bak kulissene. Og det var bak kulissene jeg nå befant meg, på en bitteliten scene i et bittelite samfunnshus et sted. Jeg så Bertine ta fram en kassettspiller av den gamle typen:


Av en eller grunn var det skåret en stor bit av spilleren, men hun trykka på play-knappen og: Jeg våkna av alarmen på mobilen min.