mandag, februar 07, 2005

Klok

Av og til imponerer jeg meg selv med å komme med kloke og festlige utsagn. I kveld kom jeg for eksempel på uttalelsen: "Det er en grunn til at det er store bokstaver i PMS". Det hender også at jeg ikke er så imponert over uttalelsene mine dagen derpå. (Dette er egentlig bare noe jeg sier i tilfelle du har PMS).

Ikke at jeg har noen grunn til å oie om PMS. Snarere tvert imot - jeg synes bare jeg møter trivelige jenter om dagen. Hvor har det blitt av de sure meggene og de sinte smellene?

Det hender at jeg møter fruentimre som er litt nedfor dog. Da prøver jeg å ikke komme med for mange forslag til løsninger - for slikt liker kvinner visstnok ikke. De vil heller ha et lite nikk og et forståelsesfullt smil. Det sier i allefall kvinnelæren.

"Hvem skal trøste Knøttet?" er en genial boktittel. Jeg husker ikke hva svaret ble i den boka, men jeg har mistanke om at løsningen er: Du og jeg.

6 Comments:

Blogger Linn Maria said...

så lenge jeg slipper å høre ordet mansen

2:02 a.m.  
Anonymous Anonym said...

trøsten for Knøttet er vel den der andre jenta som er omtrent samme size som knøttet. Knøttejenta. Det er ikkje ho som trøstar Knøttet, trøsten for knøttet er vel at han kan trøste henne. Såvidt eg hugsar. Ikkje ulikt Trond Ivar og dei triste PMS damene med andre ord.

Jens

10:03 a.m.  
Blogger Brom said...

Så lenge jeg slipper setningen "menn og følelser".

11:06 p.m.  
Blogger nemolom said...

"Menn of følelser er vel strengt tatt ikke en setning, men jeg skal passe på når du er i nærheten - av respekt for følelsene dine.

5:32 p.m.  
Blogger murrik said...

eh.. det var ikke linn som postet den kommentaren, men meg. jeg brukte hennes laptop da jeg lå i sengen, spilte poker og kommenterte mens jeg ventet på gode kort. beklager så meget.

7:47 p.m.  
Blogger nemolom said...

Med utropstegn, uthevede bokstaver eller annet er jeg enig at det muligens kan argumenteres for at disse tre ordene kan danne en meningsbærende setning, men min kommentar forholdt seg til setningen slik den ble presentert, ikke slik den kunne ha vært presentert. Jeg finner det ikke rimelig å anta at setningen burde kunne tolkes i noen av de nyanser du maler den i. Jeg er utilgjengelig for kommentar når det gjelder mine eventuellt dystre eller sunt oppbyggelige motiver.

8:48 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home